Wyniki wyszukiwania

Filtruj wyniki

  • Czasopisma
  • Autorzy
  • Słowa kluczowe
  • Data
  • Typ

Wyniki wyszukiwania

Wyników: 2
Wyników na stronie: 25 50 75
Sortuj wg:

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest omówienie modeli zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL) funkcjonujących w polskich gimnazjach, w których istnieją oddziały dwujęzyczne. W artykule zostaje krótko omówiony stan kształcenia dwujęzycznego w polskim systemie edukacji ze szczególnym uwzględnieniem gimnazjów. Przedstawiono cztery modele CLIL, zobrazowano popularność poszczególnych języków w kształceniu dwujęzycznym a także przedmioty, które najczęściej nauczane są w języku obcym na poziomie gimnazjalnym.

Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Piotr Romanowski
Słowa kluczowe emigracja polszczyzna polonia

Abstrakt

Język polski można dziś usłyszeć w wielu krajach świata, a to dzięki polskiej diasporze, która nie ustaje w wysiłkach na rzecz zachowania językowego dziedzictwa i tożsamości kulturowej.
Przejdź do artykułu

Autorzy i Afiliacje

Piotr Romanowski
1
Anna Seretny
2

  1. Wydział Lingwistyki Stosowanej Uniwersytet Warszawski
  2. Wydział Polonistyki, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji