Search results

Filters

  • Journals
  • Keywords
  • Date

Search results

Number of results: 6
items per page: 25 50 75
Sort by:
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Czym jest smog i z czego się składa? Jak powstaje? Jak zadymiona jest Polska w stosunku do innych krajów Europy?

Go to article

Authors and Affiliations

Jacek Wojciech Kamiński
Joanna Strużewska
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

O tym, jak ciekawość prowadzi do ważnych odkryć naukowych, opowiada prof. Lidia Morawska, wykładowczyni na Uniwersytecie Technologicznym w Queensland w Australii oraz dyrektorka Międzynarodowego Laboratorium Jakości Powietrza i Zdrowia.
Go to article

Authors and Affiliations

Lidia Morawska
1 2

  1. Uniwersytet Technologiczny w Queensland, Australia
  2. InternationalLaboratory for Air Quality and Health– ILAQH
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Jak się oddycha zanieczyszczonym powietrzem? Jakie skutki zdrowotne to przynosi?

Go to article

Authors and Affiliations

Janusz Milanowski
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

W artykule opisano spory wokół sposobów zbierania danych na temat smogu w Polsce. Ramą teoretyczną analizy są studia nad nauką i technologią, a w szczególności badania nad rolą infrastruktur, standardów i danych. W części opisowej przedstawiono rolę infrastruktury pomiarowej w kształtowaniu relacji pomiędzy różnymi podmiotami zajmujący się pomiarem jakości powietrza, a następnie zanalizowano dwa wymiary konfliktu. Pierwszy z nich dotyczy kwestii metodologicznych i związany jest z rzetelnością pomiaru. Drugi natomiast – ontologii smogu, to znaczy odmiennego ujmowania problemu zanieczyszczenia przez ekspertów i obywateli, co ma przełożenie na praktyki społeczne.

Go to article

Authors and Affiliations

Michał Wróblewski
Wojciech Goszczyński
Download PDF Download RIS Download Bibtex

Abstract

Transportation networks respond differently to applied policies. The Tehran Metropolitan Area has one of the most complex networks with complex users, which has experienced many of these policies change within the past decades. In this study, some of these policies and their effect on air pollution is investigated. The goal is to pinpoint the variables which have the most effect on various transportation models and investigate how new policies should be focused. In order to do so, long-term variations of air pollution monitoring stations were analyzed. Results show that the most significant parameter that may affect air pollution is users' behavior due to the lack of a public transportation network and its level of comfort. The results of this study will be useful in developing new policies and evaluating their long-term consequences in appropriate models.

Go to article

Authors and Affiliations

Mansour Hadji Hosseinlou
Shahab Kabiri

This page uses 'cookies'. Learn more